انواع یو پی اس

یو پی اس انلاین و افلاین

1312

به طور کلی سه نوع یو پی اس در بازار می‌بینیم:

1- یو پی اس آفلاین – Standby UPS

این نوع UPS، هنگام قطع برق و به عنوان منبع جایگزین فعال می‌شوند.

2- یو پی اس آنلاین – Online UPS

با توجه به این‌که برق متناوب شهری در دستگاه‌های الکترونیکی به برق مستقیم تبدیل می‌شود، در سیستم آنلاین، برق ورودی بعد از یکسوسازی و تبدیل به ولتاژ مستقیم، و پس از تصحیح ورودی یعنی پاک سازی ورودی از نویز و احیاناً سطح ولتاژ ورودی، برای شارژ باتری استفاده می‌شود و خروجی باتری با بهره‌گیری از مبدل، مجددا به سیگنال سینوسی تبدیل می‌شود و چون این سیگنال کاملا باز تولید می‌شود، هچ گونه مشکلات برق شهری مانند نوسان و تغییر فرکانس را ندارد و کاملا سینوسی و ثابت است.

3- یو پی اس تعاملی – Line Interactive UPS

در این مدل، مبدل همیشه در مدار وجود دارد و در صورت قطع برق، ورودی آن، باتری را تامین می‌کند. زمانی که برق شهر فعال است اینورتر و کانورتر باتری را شارژ می‌کنند و زمانی که برق شهر قطع شد این مجموعه به عنوان رزرو عمل می‌کند.

در این تکنولوژی، مبدل همیشه روشن است و هنگامی که توان منبع ورودی در بازه مجاز است، به شارژ باتری ها مشغول است و وقتی، توان ورودی از بازه مجاز خارج شود، پیوستگی توان خروجی، از مبدل و انرژی ذخیره شده باتری‌ها تامین می‌شود.یو پی اس های آنلاین فقط در مواقعی مانند بروز نقص فنی ،OVER LOAD یا افزایش بیش از حد دما، به حالت BYPASS می‌روند.